شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 7, 2024
امام جمعه جوپار

حوزه/ امام جمعه جوپار گفت: چهارشنبه شب هفته آینده همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری یادواره شهدای شهر جوپار به همت مردم شهر و اعضای ستاد یادواره شهدای شهر جوپار برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام صافی زاده در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت و ولایت امام زمان گفت: چهارشنبه شب هفته آینده همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری یادواره شهدای شهر جوپار به همت مردم شهر جوپار و اعضای ستاد یادواره شهدای شهر جوپار برگزار می شود.

وی ادامه داد: از مردم عزیز و ولایی شهرمان از خانواده های رزمندگان، آزادگان، ایثارگران جانبازان دعوت می کنیم تا رونق بخش این مراسم باشند. ان‌شاءالله برگزاری این برنامه ها مقدمه ای باشد برای آشنایی بیشتر با راه شهدا و هم عهد شدن با شهدا که ان شاءالله راه آنها ادامه دهیم.

امام جمعه جوپار ضمن اشاره به سالروز شهادت دو شهید جوپاری در هفته آینده گفت: شهید والا مقام محمدزندی از شهدای اهل جوپار هست که در ۱۷ شهریور سال۶۲ در جبهه جنوب به شهادت رسید و ۲۰ شهریور ماه مصادف با ششمین سالگرد شهادت جانباز والامقام امان الله دارابی فرد است. این جانباز والامقام بعداز ۳۲ سال تحمل درد و رنج ناشی از جانبازی و قطع نخاع شدن به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام صافی زاده با اشاره به وصیتنامه شهید دارابی فرد افزود: دونکته از وصیتنامه شهید امان الله دارابی من را تحت تاثیر قرار داد، یکی عشق به وطن که در وجود او بود و یکی عشق به ولی الله اعظم است. این شهید در بخشی از وصیتنامه اش که من فکر می کنم مناجاتی است با حضرت ولی الله اعظم اینطور مینویسد انتظار بزرگترین لحظات است و منتظر بودن زیباترین واژه زمین.

وی افزود: این شهید می گوید ما در مقابله حضرت ولی الله سرمایه ای نداریم که بخواهیم ابراز وجود کنیم در مقابل چون ما از خودمان چیزی نداریم و هرچه داریم توجه و عنایت خداوند متعال و حضرت ولی الله اعظم است، اما آن کاری که میتوانیم در مقابل حضرت انجام بدیم انتظار است و انتظار یک حالت قبلی نیست که من فقط یک گوشه بنشینم و منتظر باشم، کسی که در شب سرد زمستان منتظر این است که آفتاب بزند و گرمای آفتاب اورا گرم کند از سرما بخودش نمی لرزد سعی میکند یک آتشی فراهم کند و به وسیله آتش خودرا گرم کند.پس منتظر بودن به این نیست که قبلا منتظر آقا باشیم نه باید در حد توانمان مقدمه ساز ساز ظهور حضرت باشیم.

حجت الاسلام صافی زاده با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سال۹۷ بیان کرد: رهبر معظم فرمودند من بیشترین اشکالات را متوجه به خودمان می دانم. یعنی به مسئولین خودمان است، موانع ما عمدتا موانع درونی است و آنها(یعنی دشمنان) دارند از موانع درونی سوء استفاده می کنند. یعنی نگاه ایشان این است ما مشکلاتمان برآیند ضعف عملکرد مسئولین است نه دشمنان، چون دشمنان ما اگر ما از داخل قوی باشیم و نقطه ضعف نداشته باشیم آنها نمی توانند کاری انجام دهند. دشمنی های آنها وقتی تاثیر میگذارد که ما از داخل مشکل داشته باشیم آنها از نقاط ضعف داخلی ما برای ضربه زدن به مردم ما استفاده می کنند.

خطیب جمعه جوپار با بیان چند مورد از مهمترین موانع پیشرفت در کلام مقام معظم رهبری اظهار داشت: ان شاءالله که دولت چهاردهم توجه داشته باشد به این موانع، مانع اصلی و مانع اول این است که ما بینش درست اسلامی و انقلابی نداشته باشیم و از اصول اسلامی و ایمانی خودمان عقب نشینی کنیم همانجا نقطه پیروزی دشمن است. پیروزی دشمن تنها این نیست که به سرزمین‌ما مسلط شود. اگر ما از عقاید و اصول ایمانی و انقلابی خودمان گذشتیم این همان پیروزی دشمن است.

وی با اشاره به تبعات عدم باور به ظرفیت های درونی گفت: ما اگر باور نداشته باشیم که خودمان می توانیم قطعا موفق نمیشویم، چون ما باور نداریم به خودمان، خودمان را ضعیف و حقیر میدانیم. کسی که خود تحقیری داشته باشد نمیتواند موفق شود. به نسخه هایی که بیگانگان برای ما میپیچند اعتماد نکنیم، آنها خیر مارا نمی خواهد آنها فقط دنبال منافع خودشان هستند.

حجت الاسلام صافی زاده بیان کرد: چندی پیش که اعتراضات و اغتشاشات بود و محور این اغتشاشات زن بود الان چه تعداد زن و کودک در فلسطین به شهادت رسیدند. یادتان هست غربی ها چه نمایش تبلیغاتی را برای حمایت از ان آشوب ها و اغتشاشات راه انداخته بودند الان چی شد؟ چرا هیچ کس حرف نمیزند این همه زن و کودک در فلسطین به شهادت رسید چرا کسی صحبت نمیکند؟ چون آنها دنبال منافع خودشان هستند.

وی عنوان کرد: منافع آنها امروز با کشتن زنان و کودکان در فلسطین تامین میشه و روزی که در ایران پشت اعتراضات و اغتشاشات ایستاده بودند منافع آنها از اعتراضات و اغتشاشات در ایران تامین میشد. هرجا منافع آنها تامین شود آنها ایستاده اند و هرجا که منافع انها تامین نشود آنها کنار می کشند. از شعارهای خودشان عقب نشینی میکنند، شعارهای آنها شعارهای واقعی نیست، یک شعارهای پوشالی است برای رسیدن به منافع. اعتماد به دشمن یعنی ضربه خوردن از دشمن. دنیازدگی و اشرافی گری در زندگی مسئولین نباید وجود داشته باشد اگر مسئولین ما دنیا زده باشند و دنبال اشرافی گری بروند این یعنی افول ارزش های انقلاب.

امام جمعه جوپار افزود: نکات دیگری که مقام معظم رهبری انتقاد دارند کم کاری و کم انگیزگی هست.مسئولین باید پرکار و پرتلاش باشند باید پرانگیزه باشند، یعنی پرانگیزه ترین افراد در هر شهری باید مسئولین آن شهر باشند. شب و روز نشناسند، وقت و بی وقت نشناسند، استراحت نفهمند تا زمانی که شهرشان دچار مشکل هست. باید همت مسئولین باشد که مشکلات مردم حل شود.مقام معظم رهبری میفرمایند من از روندی که برای مبارزه با فساد در کشور اتفاق میفتد راضی نیستم، چون این مبارزه را جدی نمیگیرند، مسئولین باید بگوش باشند به هوش باشند.

وی گفت: ببینید این زنگ خطرها و هشدارهای مقام معظم رهبری است. تا چه مدت باید مسئولین نسبت به این هشدارهای مقام معظم رهبری بی تفاوت باشند و بعد هم هر مشکلی پیش آمد پیکان حملات متوجه مقام معظم رهبری باشد. چرا باید این اتفاق بیفتد چرا باید به خاطر کم کاری منِ مسئول کسی که بالاترین زحمات را برای مدیریت کشور میکشد مورد حمله باشد. توجه و درک این موضوع که ما در لحظه لحظه عمرمان که در یک مسئولیتی هستیم باید به خداوند متعال پاسخگو باشیم، ان شاءالله خداوند متعال به همه مسئولین توفیق خدمتگزاری دهد.

امام جمعه جوپار ضمن اشاره به حمله ی اخیر رژیم صهیونیستی به کرانه باختری که بزرگترین عملیات در ۲۰ سال اخیر بود گفت: هدف این حمله ضربه زدن به اعتماد مردم نسبت به محور مقاومت است و از طرفی مهاجرت اجباری فلسطینی ها از سرزمین خودشان است. از طرفی در سحرگاه یکشنبه هفته گذشته یک حمله گسترده علیه جنوب لبنات اتفاق افتاد که خود مسئولان رژیم صهیونیستی برای این حمله حدود ۱۲۰ میلیون دلار هزینه کردند.این حملات برای این بود که توان مقاومت را ازبین ببرند اما باتوجه به ادامه حملات از جنوب لبنان به سرزمین اشغالی، رژیم اشغالگر فهمید که این حملات نتیجه مدنظر اسرائیل را محقق نکرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha